Sovdags

Men ikväll ska nattugglan gå och lägga sig i tid. Jag har tränat för första gången på väldigt länge, tror senaste gången faktiskt var i SEPTEMBER! Inte likt mig, jag kan typ ha ett uppehåll på två veckor sen kommer jag igång igen, men nu har det varit en lång viloperiod, alldeles för lång. Droppen blev när jag skulle lyfta en bokhylla och jag kände att jag knappt orkade något. Så idag var jag duktig och sprang 5 km och körde rodd i tio minuter. Och det känns i kroppen nu kan jag lova. Imorgon blir det en rask promenad, sen blir det träning igen på fredag, ska försöka köra varannan dag.

Livet här hemma flyter på jätte bra, jag är så glad faktiskt att Grisha är så pass gammal som han är, han är rumsren och tuggar knappt på något, förutom mina tofflor då! Det är så häftigt att se hur fort de anpassar sig till sitt nya hem, med andra regler och andra vanor. Grisha var ju lite osäker på Tiam ibörjan, men nu har det försvunnit helt, han pussar på honom direkt han får chansen och och Grisha är lika omtyckt av Tiam.

Idag provade jag att lämna de ensamma och det gick också jätte bra, inget gnäll varken när jag gick eller när jag kom hem. I två timmar var de ensamma och inget var uppätet eller söndertuggat, det gillar jag.

Nu har hundarna fått kvällmaten och kvällsprommisen så nu ska vi sussa. Natti natti






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback