Slutet på en lång resa och början på något nytt

Det har verkligen varit en lång resa från i början av november då jag fick reda på att Grisha skulle få flytta till Sverige. All planering och allt forskande har inte alltid varit en dans på rosor, det fanns gånger då jag tänkte att va tusan håller jag på med. Men nu när Grisha är hemma i Sverige och ligger i vår soffa tätt tätt intill mig och ser så där underbar ut, då var allt verkligen värt det!

Allt har gått så smidigt sen vi fick honom i fredags. Han har blivit väldigt fäst i både Magnus och mig och som en liten skugga håller han koll på oss. Första natten spenderade vi på hotellet i Helsingfors och han sov som en stock brevid mig hela natten, inget pip och gnäll.

Dagen efter var det dags för hemfärd, men innan mötte vi upp Meri och Grishas pappa Marcus. Vi tog en liten promenad, men det var så fruktansvärt kallt, så det var ingen hit tyckte Grisha. Men det var riktigt kul att få prata lite med Meri och få träffa Marcus igen, han är bara så vacker!!
Foton:Meri Pakarinen

Foton:Meri Pakarinen





Sen bar det av mot Sverige! Och lika smidigt som det gick på hotellet gick det också på båten. Men den där kisslådan på båten var ingen hitt ute på öppet hav då det blåste kalla vindar, inte för en whippet i alla fall. Men skam den som ger sig, tillslut så kunde Grisha både kissa och bajsa.


I väntan på båten


En trött liten kille hemma i hundsoffan

Lite uppställningsbilder får det bli lite senare när han fått landa här hemma :)


Kommentarer
Postat av: Åse

Skönt att ni är hemma igen, om ni är i närheten av Köping någon gång är ni välkomna att hälsa på Borneo med familj :-)

2012-01-15 @ 22:02:18
URL: http://borneosblogg.blogspot.com
Postat av: Fia

Det gör vi gärna Åse!!

2012-01-15 @ 23:25:52
URL: http://ehh.blogg.se/
Postat av: Michaela Olsson

Ska bli så spännande att följa nytillskottet! Hade varit jätte intressant att höra/läsa hela långa förloppet men hur det har gott till från hitta valp till att få hem honom, papper, kostnader och allt annat. För det är verkligen en djungel kan jag tänka mig... Har länkat till dig på bloggen så får du kanske fler följare :) Kram!

2012-01-15 @ 23:44:14
URL: http://www.notascrew.rular.se
Postat av: Janet

Gud så roligt för er Fia :) grattis till en superfin kille, ska verkligen bli kul att följa den killen :)



kram Janet

2012-01-16 @ 10:50:51
Postat av: Fia

Tack Janet! Det ska bli kul att få träffa er något fram över, jag har ju inte träffat Ice än heller! Kram på dig!



Michaela jag ska absolut beskriva lite mer om hur det är att importera en hund från ett land utanför EU, bara jag får lite extra tid över :)

2012-01-16 @ 11:11:47
URL: http://ehh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback