Men nu får det bli sommar!

Har just kommit hem från en iskall promenad. -12 grader stod termometern på, usch. Tacka vet jag ljumma sommarkvällar, det är det bästa som finns, om man bortser från myggen då, men hellre mygg än kallt! Nu är jag så grymt sugen att åka till gymmet, så jag tror att jag ska ta och skriva ned lite saker som jag kan plugga på medans jag går och springer på löpbandet. Har man mycket att stå i får man slå flera flugor i en smäll.

Hundarna är trötta efter promenaden och ska bara få i sig frukosten så sover de nog gott sen och bryr sig nog inte allt för mycket att matte lämnar dem hemma. Idag tog vi en tur på Vanavägen, helt sjukt att vi alltid möter hästar när vi går där, alltså 9 av 10 gånger så stöter vi på hästar. Riki och Foppa är ju van och bryr sig inte nämnvärt, för Grisha var det första gången. Och han brydde sig heller inte mycket, trots att de travade förbi med rockard! Whippets är bara helt otroliga! Människor som tror att whippets är veka och rädda hundar skulle ändra uppfattning bara de lärde känna rasen. De är verkligen inte så "ömklig" som de ser ut.

Jag är så glad att jag har hittat "min" ras!


Kommentarer
Postat av: Emelie H

Svar på kommentar: ja jag gillar färgen jag har nu men de är så jobbigt åh färga hela tiden när jag är blond annars,får färga stup i kvarten :P!

2012-02-01 @ 11:41:35
URL: http://emeliiehildingsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback