Äntligen!

Vår resa började i Hudiksvall kl halv 10 på torsdag fm. Första anhalt var Stockholm och vi passade då på att hälsa på en av Rikis valpar, lilla Leo(Sommarhagens Poker Face) och matte Sara. Han var ju såklart bedårande och han påminnde mycket om pappa Riki <3. Det var så kul att äntligen få träffa en av de små. Han hade det så fint hemma hos sin nya familj. Flisans matte Linda hade tyvärr börjat jobba och hade inte tid att mötas den dagen, men det blir ju fler gånger som tur är!


Otroligt söta Leo!

Efter att vi hälsat på hos Sara och Leo så stack vi till stadsgården och begav oss mot Helsingfors. På båten åt vi gott och satt och lyssnade på en mycket duktig sångerska, Alexandra hette hon och hon trollband oss i flera timmar. Jag var tvungen att köpa hennes skiva! Hon hade en sån vacker, stark och "skitig" röst, sånt gillar jag!

Vid 02.00 hoppade vi i säng och jag trodde att jag aldrig skulle kunna somna, men jag tror jag var så trött efter all planering och alla förberedelser så jag hade inga problem med att somna.

Idag kom vi till Helsingfors och vi var bara några timmar ifrån vårt möte med Yana som hade kört upp Grisha från St.Petersburg.

Så fick jag äntligen se vår kille som vi väntat och längtat efter och han är så underbar som han ser ut. Det första han gjorde när han fick komma ut ur buren var att hoppa upp och pussas hej vilt! Han är så go och så himla snäll. Och trots han har åkt bil från Moskva, fått separeras från uppfödaren Natali och hans mamma och syster i St. Petersburg för att åka med helt okända människor till Helsingfors och helt främmande människor kom och hämtade upp honom så är han så cool, otroligt anpassningsbar och lättsam.


Kommentarer
Postat av: Marie Sandberg

Åh, vad han ser fin ut Fia:-). Och redan bortskämd ser jag;-). Det är rätta takter det!

Lycka till med honom nu framöver, ska bli otroligt kul att följa honom framöver!

Här hemma händer ingenting (än), lite jobbigt att gå i "väntans tider";-).

Kram Marie och Mibisanar-ligan

2012-01-13 @ 18:47:26
URL: http://mibisans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback